1 Nisan 2014 Salı

LANCOME Effacernes Longue Tenue Göz Altı Kapatıcısı


Merhaba arkadaşlar,


Geldiik Lancome'a. Su bazlı bir kapatıcı. Aslında kuru ciltlerin, yağ bazlı kapatıcı kullanması daha iyi fakat yağ bezeleri var gözümün altında uyduruk ürünler sağolsun. Göz kremi üstüne, su bazlı concealar sürüyorum yazın günlük olarak. Yağ bazlı olanlar ağır duruyor ya kalıp gibi yapışıyor. Akşamları iyi de güneşe çıkınca saklamaya çalıştığımız yerler daha da çok dikkat çekiyor. Çok kötü duruyor bence.

Bu kapatıcının Sun Protection Factor (SPF)'si 12. Üzerinde long-lasting softening concealar yazıyor. Kalıcılığının ve neminin yüksek olmasını bekliyoruz demekki. 
15ml. En az 8-12 ay gidiyor bana. Bazen iki kat sürmeme rağmen.

                                          

        


            

Yağlı değil ama çok nem verir gibide durmuyor, mat zaten.
Elimde gayet iyi dağıldı.
   

                                             

Sonuç olarak kalıcılığı çok yüksek suyla yıkasanız bile kalıyor. Yazın için süper kapatıcı. Nemi bence çok fazla yok. Kırışıklara dolmuyor en başta dolsa bile kulak pamuğuyla alıyorum bir daha hiç dolma sorunu olmuyor. Güneş koruması var.
  • Gelelim içeriğine.. İçeriğinde methylparaben, propylparaben biraz problem gibi gözüküyor. Kadınlarda göğüs kanserinde paraben çıkınca kıllandım ama paraben normalde kozmetiklerde, şampuanlarda, kremlerde uzun süre dayansın diye konuluyor. Bakteri oluşumunu engellemek için de aslında. Fakat benim gibi alerjik yapıdaysanız alerjinizi tetikleyebilir. Hassasiyet artabilir. Cilt tahriş olabilir. Yine de parabensiz ürün kullanmakta yarar var. 
  • Parabenin alternatifleri neler? İçeriğinde Phenoxyethanol ve Grapefruit seed extracts olanlar tercih edilebilir. Krem üstüne uyguluyorum ben. Ama asıl kullandığım kapatıcı bu değil. Sonuç olarak yine de fena değil. Yazları kullanılabilir.

Görüşmek üzere! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder